Auburn Speedster
Egyszer arra tanított egy jómódú úriember, hogy az autó méltóságát és eleganciáját a kerékív és az első ajtó közötti rész fejezi ki. Vagyis...
Egyszer arra tanított egy jómódú úriember, hogy az autó méltóságát és eleganciáját a kerékív és az első ajtó közötti rész fejezi ki. Vagyis minél hosszabb, annál tekintélyesebb. Nos egyszerű emberként szemlélve is lehet benne valami főleg, ha egy 1925-1936 közötti Auburn Speedster–t nézünk meg és hasonlítunk egy mai járgányhoz. Igaz, a korkülönbség 90 év, de kétségtelen, hogy az autók egyénisége jobbára eltűnt és többnyire sablonossá és egyhangúvá vált mostanra. Utazzunk vissza egy percre az időben. :-)
kép: www.prewarcar.com
Az Auburn Speedster-t az Auburn Automobile Company of Auburn gyártotta, az Indiana állambeli Union Cityben. Összesen 887 autót készült 1928 és 1936 között, 3 sorozatban
- 1928-1930 Auburn 8-88 motorral,
- a V12-es sorozat 1931-től 1934-ig,
- valamint az ikonikus 1935-36-os Supercharged 8.
Az első két sorozatot Alan Leamy stylist tervezte. Az 1935-ös Auburn 851 Speedster stílusát Gordon Buehrig tervező alatt munkálták ki. Utóbbi aki a Cord Model 810-ért is volt felelős.
Cord Model 810:
kép: www.autostart.hu70 amerikai sebességrekordot döntött meg az 1935-ös változatElőször 4,8L-es 8 hengeres motorral szerelték, ami a mérete ellenére 68 LE volt kezdetben. Később, egészen 120LE-ig fejlőpdött és az utolsó széria a 6,6L-es 125 LE-vel büszkélkedhetett. Akkoriban ez olyan volt, mint ma beülni egy 600LE supercar-ba.
Auburn Speedster:
kép: silodrome.com